بهگزارش خبرگزاری میراثآریا، بهنقل از کمیته اطلاعرسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، افشار فتحالهی، رئیس ستاد سفر قشم، در جمع خبرنگاران این شهرستان، اظهار داشت: «با ورود بیش از 500هزار گردشگر در 10 روز گذشته به قشم، جمعیت این شهرستان چهار برابر شده است. حجم بالای ورود میهمانان و گردشگران به جزیره قشم به نحو شایستهای از سوی کمیتههای سیزدهگانه ستاد سفر قشم و دیگر نهادهای خدماترسان شهرستان مدیریت شده و اندک کمبودها در برابر حجم بالای خدمات، طبیعی است.»
او با اعلام اینکه صف هشت کیلومتری ورود خودروی مسافران از اسکله پهل برای ورود به اسکله لافت، در کمتر از دو ساعت رفع میشود، افزود: «در سالهای گذشته مدتزمان ماندگاری برای ورود به لافت تا هشت ساعت هم طول میکشید.»
آمار تصادف منجر به فوت صفر شد
به گفته رئیس ستاد سفر قشم، با اصلاح نقاط حادثهخیز در مسیر راههای مواصلاتی جزیره قشم پیش از شروع تعطیلات پایان سال، خوشبختانه تا به امروز هیچ تصادف منجر به فوت در این جزیره به ثبت نرسیده است.
فتحاللهی ادامه داد: «امیدواریم همه رانندگان وسایل نقلیه با احترام به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تلاش کنند تا پایان سال و در طول سال هم با حادثهای که منجر به جان باختن هموطنانمان شود، مواجه نشویم.»
تاکید بر ظرفیتهای قشم
افشار فتحالهی از ژئوپارک قشم بهعنوان یک برند جهانی نام برد و از فعالان رسانهای جزیره خواست با برجسته کردن ژئوسایتهای کمنظیر این ظرفیت جهانی، به معرفی هرچه بهتر قشم کمک کنند.
او یادآور شد: «سیاست ما در سازمان منطقه آزاد قشم، ایجاد شرایط برای جذب میهمانان و گردشگران در طول سال با هدف کمک به اقتصاد فعالان در عرصههای مختلف این جزیره، بهویژه در مناطق روستایی، است. خوشبختانه در این راه موفقیتهای مهمی به دست آمده است و بسیاری از میهمانان و گردشگران قشم در سفر به این جزیره چند روزی را در کاشانههای میهمان روستایی اقامت میکنند.»
رئیس ستاد سفر قشم از فرهنگ مردم این جزیره هم بهعنوان یکی از نقاط مهم در جذب گردشگر نام برد و گفت: «از رسانهها انتظار دارم تصویر زیبایی از قشم و مردم نجیب و میهماندوست این منطقه به ایران معرفی کنند.»
برای ورود بیش از یکمیلیون گردشگر برنامهریزی کردیم
فتحاللهی تصریح کرد: «با عبور از شرایط سخت کرونایی، پیشبینی افزایش سفرها به قشم از چند ماه پیش در جلسات ستاد سفر مطرح شده بود و ما برای میزبانی از بیش از یکمیلیون گردشگر برنامهریزی کردهایم.»
او در ادامه بیان کرد: «خوشبختانه تمامی اماکن اقامتی قشم شامل هتلها، هتلآپارتمانها، کمپ پارکها، خانههای اجارهای دارای مجوز، بومگردیهای روستایی و… پر از میهمان است و با توجه به اینکه بخشی از مهمانان هر روز از قشم خارج میشوند، آماده پذیرش مهمانان جدید نوروزی در این جزیره زیبا هستیم. کالاهای اساسی و اقلام روزمره موردنیاز مردم ساکن و مهمانان نوروزی نیز از سوی ستاد سفر قشم و ادارات مرتبط تأمین شده است.»
فتحالهی در پاسخ به سوالات مطرحشده در زمینه خدمات و سرویسهای بهداشتی در نقاط مختلف جزیره گفت: «۲۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در ۱۴ کمپ پارک جزیره قشم ایجادشده که بیشتر این سرویسهای بهداشتی در طول سال بلااستفاده هستند و در ایام پیک سفرها، بازگشایی میشوند.»
انتهای پیام/